Szintek
A Közös Európai Referencia Keret (KER) alapján határoztuk meg, hogy a szintek eléréséhez mennyi óraszám szükséges. Munka mellett tanuló felnőtt tanulókhoz alakítottuk ki az óraszámokat. Szorgalomtól, más nyelvek ismeretétől, képességektől függően változhat természetesen az óraszám.
A Közös Európai Referenciakeret - KER szintek leírásai
A1 | A2 | B1 | B2 | C1 | C2 |
B1 |
MEGÉRTÉS |
Hangzó szöveg értése Megértem a lényeget az érthető, mindennapi beszéd során, amikor jól ismert, munkahelyen, iskolában, szabadidőmben gyakran felvetődő témákról esik szó. Megértem a lényeget sok olyan rádió- és tévéműsorban, ahol aránylag lassan és érthetően beszélnek az aktuális hírekről, személyes vagy szakmai témákról. Olvasás Megértem azokat a szövegeket, amelyek a gyakrabban előforduló hétköznapi vagy szaknyelvi elemekből épülnek fel. Megértem, mikor magánlevelekben eseményekről, érzésekről vagy kívánságokról írnak. |
BESZÉD |
Társalgás Elboldogulok a legtöbb olyan társalgási szituációban, amely a nyelvterületen való utazgatás során felmerülhet. Felkészülés nélkül képes vagyok bekapcsolódni társalgásokba, amelyek valamely ismert vagy számomra érdekes témáról szólnak, illetve kapcsolódnak a mindennapi élethez (pl. család, hobbi, munka, utazás, aktuális események). Beszéd Egyszerű módon képes vagyok összekapcsolni a mondataimat, hogy az élményeimről, bizonyos eseményekről, az álmaimról, a reményeimről és a terveimről beszámoljak. Röviden indokolni és magyarázni is tudom a véleményemet, a terveimet. El tudok mesélni egy történetet, egy könyv vagy film cselekményét, továbbá le tudom írni, rám hogyan hatott a mű. |
ÍRÁS |
Rövid, egyszerűen összekapcsolt elemekből álló szöveget tudok írni az ismert vagy számomra érdekesnek tartott témákról. Élményekről, benyomásokról szóló magánlevelet is meg tudok fogalmazni |
Copyright © 2010.Cherrug Kft.